Wat houdt dat eigenlijk in? Eigenlijk is het een combinatie van verschillende elementen op verschillende locaties. Als je als bedrijf een grote rebranding ronde aangaat, wil je toch zorgen dat dit allemaal op rolletjes loopt. Wij als Q-Signing zijn een partij die alles kan maken: van een spandoek vervangen op de gevel, toiletbordjes, de zuil voor het pand of een nieuwe wallwrap met het nieuwe logo erop verwerkt.
Wij helpen je graag om door heel het land heen de logo’s van je bedrijf te vervangen door een krachtig nieuw logo, of dit nu op het parkeerbordje is of juist het grote gevellogo aan de kant van de snelweg. We staan klaar om het beste resultaat te leveren.
Waarom zal ik het merk gaan rebranden? Veelvoorkomende redenen van een nieuw logo zijn het simpelweg vernieuwen van het logo voor een nieuwe look-and-feel van het bedrijf, het moderniseren van het logo, het fuseren of overnemen van een of meerdere bedrijven, het oog wat verschuift van nationaal naar internationale groei, en het vernieuwen om een slechte reputatie achter te laten.
In veel gevallen is het belangrijk om een rebranding door te voeren. Het is belangrijk om een rebranding goed voor te bereiden; je zult tegen veel dingen aanlopen waar je op voorhand misschien nog niet over na had gedacht. Er komt stiekem meer bij kijken dan je denkt. Maar als het goed uitpakt, is het het dubbel en dwars waard.
De voorbereiding is belangrijk; bij een goede voorbereiding heb je het halve werk al gedaan. Om het echt goed te doen, zul je een situatieanalyse moeten maken, een gedetailleerd lanceerplan en een roadmap. Het is belangrijk om dit tijdig intern bij het personeel mede te delen.
Het brengen naar de buitenwereld is natuurlijk net zo belangrijk; hier moet je ook zeker een goede voorbereiding voor treffen. Je kunt er zelfs voor kiezen om trouwe klanten te betrekken in het rebrandingproject door hen bijvoorbeeld een keer mee te laten kiezen over het nieuwe logo.
De kleuren in het nieuwe logo of beeldmerk zijn belangrijk voor het gevoel dat je wilt creëren. Elke kleur brengt een bepaald gevoel met zich mee; zo is rood een kleur die staat voor liefde, energie, kracht en aandacht. Oranje straalt warmte, vriendelijkheid en enthousiasme uit. Geel zorgt voor een gevoel van vreugde, geluk en intelligentie, maar oranje en geel staan ook voor gevaar. Groen beeld juist natuur, groei en balans uit. De blauwe kleur straalt vertrouwen uit en zorgt voor een gevoel van rust en professionaliteit.
Paars, de kleur van luxe, mysterie en creativiteit. Roze staat ook voor liefde, net als rood, maar roze staat ook voor zorgzaamheid en rust. In sommige culturen staat roze ook nog voor kracht en energie. Bruin is een kleur die staat voor stabiliteit en comfort. Deze wordt ook vaak geassocieerd met natuur en groei. Grijs is een kleur die je niet te veel moet gebruiken om te voorkomen dat het saai wordt, maar grijs is toch ook een neutrale en zakelijke kleur. Zwart is een kleur die je het gevoel geeft van elegantie, kracht en moderniteit. Vaak te zien bij luxe kledingmerken. Wit is juist een kleur die eenvoud uitstraalt, puurheid en kalmte. Toch wordt wit nog het meeste gebruikt als basiskleur om elementen beter op te laten vallen.
De concurrentie is tegenwoordig moordend in deze snelveranderende wereld. Veel gebeurt er online tegenwoordig en je moet steeds meer doen om eruit te springen. Ook dit is vaak een reden om een kleine of juist hele grote rebranding door te voeren. Rebranding kan ook al zijn dat het lettertype verandert, maar het logo verder nagenoeg gelijk blijft.
Of het nu klein of groot is, je zult er toch aan moeten geloven om overal nieuwe logo’s in te verwerken. In de banners, stickers, borden, gevellogo’s en dergelijke zal het oude logo nog verwerkt moeten worden tot het nieuwe logo. Nieuwe stickers, nieuwe banners, nieuwe borden en nog veel meer. We kunnen het allemaal leveren en mee installeren.
Zo… De rebrandingronde zit erop. Het logo is vernieuwd, de huisstijl is opgefrist, de stickers zijn vernieuwd, de spandoeken zijn vervangen en de lichtreclame is aangepast. Alle facetten van de rebranding zijn voorzien en jij kunt je vol storten op de nieuwe start met een frisse huisstijl. Rebranding is een waar hoofdstuk in de geschiedenis van je bedrijf en je wil ook dat deze de boeken in gaat als een prachtige zorgeloze tijd binnen het bedrijf.
Daarom staan wij klaar om jou te helpen en vooral te ontzorgen. We kunnen je helpen met alle onderdelen die met sign te maken hebben. Voor ons is het belangrijkst dat je aan het einde kan genieten van een goed verlopen rebranding.