Bewegwijzering, dit is een van de belangrijkste onderdelen in een pand, op een parkeerplaats of in een winkelcentrum. Duidelijkheid over hoe je het meest efficiënt van locatie A naar B kunt gaan. Dat wil iedereen. Op deze manier kunnen de klanten en medewerkers alles makkelijk vinden en krijgen ze een prettige ervaring. En als er iets belangrijk is, is het een prettige klantervaring, want klant is koning!
Net als jullie bij ons koning zijn. Wij staan voor je klaar om na te denken over welke materialen goed zijn, welke vormen en huisstijlelementen we graag terug willen brengen. Bij Q-Signing hebben we dus een breed scala aan bewegwijzeringsoplossingen. Zo hebben we iets passends voor elke situatie.
In één oogopslag moet een bewegwijzering helemaal duidelijk zijn. Dit begint bij een goed doordacht ontwerp; hierin is rekening gehouden met kleuren, lettertypes en pictogrammen. Deze 3 elementen moeten zorgen voor een simpele maar vooral duidelijke bewegwijzering.
Bij kleur zit je vaak al met huisstijl, maar het is belangrijk dat het contrast groot genoeg is. Dan kun je het van afstand nog steeds lezen. Lettertypes zijn ook heel belangrijk. Het contrast kan goed zijn, maar als je dan een heel dunne handgeschreven tekst hebt, wordt dat alsnog lastig leesbaar. Van afstand zullen letters de dun zijn om te lezen. Dit is iets om rekening mee te houden in de keuze van het lettertype. Pictogrammen moeten simpel en effectief zijn, dat zijn vaak de beste pictogrammen. Houd er rekening mee dat een leek het in sommige gevallen ook moet begrijpen.
Er zijn dus zoveel opties en ook zoveel elementen om rekening mee te houden. Maar wij zijn niet vies van een uitdaging! We helpen je graag bij het kiezen van de beste materialen, of ze in vorm moeten of niet, welke kleuren er dan op moeten en wat voor teksten. Wij hebben een ontwerpafdeling die jullie volledig kan helpen in dit proces.
De keuze in materialen is heel groot bij bewegwijzering. Denk hierbij aan Dibond, forex, aluminium, kunststof, acrylaat, RVS of nog vele andere materialen. Dit zorgt ervoor dat je alle kanten op kan om het beste te vinden voor jouw situatie. Je kunt het voor zowel binnen als buiten gebruiken en zo overal aansluiten op de bestaande of te creëren huisstijl!
Van een strak klein bord met tekst tot een flink speels bord met daarop een kunstzinnige spreuk, het kan alle kanten op. Wij helpen je graag in het proces om het perfecte materiaal te kiezen voor de toepassing.
Goede bewegwijzering is essentieel voor een positieve bezoekerservaring. Vooral in de drukke omgevingen zoals kantoren, winkels, ziekenhuizen en openbare gebouwen. In een bedrijfspand zorgt de bewegwijzering ervoor dat er werknemers en bezoekers zonder te zoeken bij de juiste vergaderruimte komen. In de winkels verbetert duidelijke bewegwijzering het gemak van het winkelen, zo kunnen ze eerder vinden waar ze naar zochten.
In openbare gebouwen zoals ziekenhuizen en stadhuizen is bewegwijzering onmisbaar voor een soepele doorstroming van bezoekers en medewerkers. Afhankelijk van het materiaal kun je dit zowel binnen als buiten uitrollen.
De bewegwijzering is meer dan alleen een praktisch hulpmiddel om mensen de weg te wijzen; het is ook een manier om de krachtige merkidentiteit in zijn kracht te houden. Door het hele bedrijf heen kun je de huisstijl terug laten komen. Hierdoor kun je de merkervaring doorvoeren in elk item, van de bordjes aan de muur tot de verpakkingen in het schap.
Het is een kwestie van details. Een goed doordachte huisstijl heeft veel elementen om terug te brengen op de bewegwijzering en alles daaromheen. Zo kun je spelen met de kleuren, vormen en eventuele lagen. Wij helpen je graag om de beste keuzes te maken voor jouw bedrijf!